Minden Édesanyának!

A magyar nyelv számos esetben bebizonyította különlegességét, egyediségét. Nemcsak nehézségében, hanem elsősorban abban, hogy egyedül a mi nyelvünkben létezik az édesanya kifejezés. Kosztolányi a legszebb magyar szavak közé sorolta, természetesen jogosan.  Május első vasárnapja az Édesanyák napja. ( Remélem, szeretetünk nem csak erre az egy napra korlátozódik!)  Idén messze vagyok ahhoz, hogy fizikálisan is kifejezzem Édesanyámnak a hálámat, így szolgáljon ez a kis iromány e célból.

 Mikor kicsi voltam, nagy nagy dilemmát okozott az, vajon mit adjak Anyának az ünnepén. Rajz, virág, csoki, takarítsam ki a szobámat? Valahogy mindig a virágnál maradtam. De soha nem tudtam hova tűnik a virág, egy nap után. Haragos voltam, hogy ha nem tetszik Anyának a csokor, miért nem mondja meg, egyáltalán miért tünteti el. Nem értettem. Egészen elsős koromig. Verset mondtam az anyák napi misén . Anya virága, amit reggel átadtam az a Szűzanya oltárán volt. Mégis tetszett Neki a virágom!:) Attól az évtől kezdve, az anyák napi és  a születésnapomon kapott virágok közül a legszebb száll a Szűzanya oltárára kerül.

  Két év óta Anya két felé veszi a csokrot, egyik felét szokásosan a Mária oltárra teszi, másikat pedig Nagyanyám sírjára.

Minden Édesanyát szeretettel köszöntök!

 

Köszönöm Istenem az édesanyámat!

Amíg ő véd engem nem ér semmi bánat!

Körülvesz virrasztó áldó szeretettel,

Értem éjjel-nappal fáradni nem restell.

Áldott teste, lelke csak érettem fárad,

Köszönöm, Istenem az édesanyámat.

 

Köszönöm a lelkét, melyből reggel, este

imádság száll Hozzád, gyermekéért esdve,

Köszönöm a szívét, mely csak értem dobban

itt e földön senki sem szerethet jobban! -

Köszönöm a szemét, melyből jóság árad,

Istenem, köszönöm az édesanyámat.

 

Te tudod, Istenem - milyen sok az árva,

Aki oltalmadat, vigaszodat várja.

Leborulva kérlek: gondod legyen rájuk,

Hiszen szegényeknek nincsen  édesanyjuk!

Vigasztald meg őket áldó kegyelmeddel,

Nagy-nagy bánatukat takard el, temesd el!

 

Áldd meg édesanyám járását-kelését,

Áldd meg könnyhullását, áldd meg szenvedését!

Áldd meg imádságát, melyben el nem fárad,

Áldd meg két kezeddel az Édesanyámat!

 

Halld meg jó Istenem, legbuzgóbb imámat:

Köszönöm, köszönöm az ÉDESANYÁMAT!!!

                                                          Dsida Jenő

 

Szerző: Mucurka  2011.05.01. 09:09 Szólj hozzá!

Címkék: lét

A bejegyzés trackback címe:

https://ergosum07.blog.hu/api/trackback/id/tr262868476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
websas.hu
süti beállítások módosítása
counter